Për 360 vjet, shikimi i saj ka magjepsur të gjithë ata që e kanë parë, por identiteti i saj mbetet një mister. Rreth pikturës “Vajza me Vath Perle” të piktores holandeze. Johannes Vermeer ka qenë subjekt i shumë spekulimeve dhe një historian pretendon se ka zgjidhur misterin e identitetit të saj.
Sipas Daily Mail, ai mbështet teorinë se piktura përshkruan vajzën e atëhershme 10-vjeçare të patronit të hershëm të Vermeer. Piktori kishte punuar pothuajse ekskluzivisht për çiftin holandez, Pieter van Ruijven dhe Maria de Knuijt, të cilët i përkisnin një sekti protestant, Arminianizmit. Vajza e tyre, e quajtur Magdalene, ka “të ngjarë” të jetë vajza që mban vathin me perla në pikturën e famshme me vaj, tha Andrew Graham-Dixon për Sunday Times përpara botimit të biografisë së Vermeer.
Vajza është veshur si Maria Magdalena, një ndjekëse e Jezusit, dhe “ajo i drejtohet, me një thellësi të tillë ndjenjash, Jezu Krishtit”, tha historiani.
Në adaptimin filmik të vitit 2003 të romanit të Tracy Chevalier, Scarlett Johansson luan vajzën në pikturë që është shërbëtorja e piktorit. Në këtë rrëfim të trilluar, vajza e Johansson, e cila nuk është vajza e Pieter van Ruijven, i luajtur nga Tom Wilkinson, përfundon duke pasur një lidhje romantike me të.
Pieter van Ruijven dhe Maria de Knuijt ishin ndjekëse të Arminianizmit. Njerëzit që ndiqnin këtë doktrinë e modeluan jetën e tyre sipas apostujve të Jezusit dhe grave që e ndoqën atë, siç ishte Maria Magdalena. Në atë kohë, doktrina ishte e ndaluar në të gjithë Holandën.
Maria de Knuijt, e cila ishte mbështetësja kryesore e Vermeer-it, jo Pieter-i, ishte gjithashtu anëtare e një grupi edhe më radikal brenda lëvizjes, të njohur si Kolegjiantët. Të dy grupet ishin pacifistë dhe demokratë, si dhe të përkushtuar ndaj bamirësisë. Vermeer merrte pjesë në takimet e të dy grupeve, thuhet në raport.
Graham-Dixon tha: “Çdo pikturë e tij ishte frymëzuar nga besimet fetare të Marie de Knuijt dhe atyre pranë saj, përfshirë vetë Vermeer-in.”
Lidhur me temën e pikturës ” Vajza me një vath perle”, ai shtoi: “Vajza me një vath perle, e bërë edhe më e famshme falë përshkrimit fiktiv të vajzës në romanin e Tracy Chevalier dhe adaptimit të tij në film, ka të ngjarë të jetë një portret i vajzës së Marias dhe Pieter-it, Magdalenës. Ajo do të kishte qenë 12 vjeç në vjeshtën e vitit 1667 dhe duke supozuar se ishte në Kolegjiat si prindërit e saj, ajo do të kishte vulosur përkushtimin e saj ndaj Krishtit në atë moshë.”
Maria i la Vermeer një shumë të konsiderueshme parash në testamentin e saj dhe porositi e bleu shumicën e veprave të tij.
Megjithatë, kolegia e tij Ruth Millington, autore e librit Muza: Zbulimi i Figurave të Fshehura Pas Kryeveprave të Historisë së Artit, tha se piktura e “Vajzës me Vath Perle” nuk duhet interpretuar si një portret i një personi të njohur.
Ajo i tha Daily Mail: “Historianëve të artit u pëlqen të raportojnë zbulime të reja, por kjo teori ka ekzistuar prej kohësh, siç e zbulova gjatë shkrimit të Muzës. Ekspertë të tillë si Dr. Judith Noorman kanë argumentuar më parë se vajza e patronit të Vermeer ishte Vajza me Vath Perle e vërtetë. Por në realitet, sharmi i kësaj pikture qëndron në misterin e muzës. Nuk ka për qëllim të jetë një portret i drejtpërdrejtë i një modeli që mund të njihet lehtësisht, por më tepër një imazh i një personi imagjinar. Shumë shpesh, njerëzit i interpretojnë pikturat si thjesht biografike, kur në realitet ato janë shumë më komplekse.”
“Për shembull, modeli i vërtetë për Mona Lisën ishte në fakt asistenti mashkull i Leonardo da Vinçit, por piktura nuk duhet parë si një portret i drejtpërdrejtë i tij. Artistëve u pëlqen të na mbajnë në ankth, prandaj ne vazhdojmë të kthehemi për të parë ‘Vajza me një vath perle'”, shtoi ai.
‘Vajza me një vath perle’ u pikturua nga Vermeer në vitin 1665. Artisti vdiq një dekadë më vonë, në moshën vetëm 43 vjeç.