Dikur ishte një kohë kur marrja e një telefonate ishte mënyra kryesore e komunikimit, por tani me zgjedhje të pafundme të disponueshme, disa Gen Z me njohuri teknologjike konsumohen nga ankthi nga zilja e një telefoni.
Gjenerata Z – e lindur midis 1997 dhe 2012 – po lufton me telefobinë, një “dukuri relativisht e fundit” që përshkruan njerëzit që kanë frikë nga telefonatat, sipas Liz Baxter, këshilltare karriere në Nottingham College, një shkollë me bazë në Mbretërinë e Bashkuar për nxënës të moshës 16 deri në 18 vjeç e lart.
“Telefobia është një frikë apo ankth rreth kryerjes dhe marrjes së telefonatave”, tha Baxter.
“Ata thjesht nuk e kanë pasur [General Z] mundësinë për të bërë dhe marrë telefonata. Nuk është funksioni kryesor i telefonave të tyre këto ditë, ata mund të bëjnë çdo gjë në telefon, por ne automatikisht vendosim mesazhe, shënime zanore dhe çdo gjë përveç përdorimit të një telefoni për qëllimin e tij origjinal, dhe kështu njerëzit e kanë humbur atë aftësi,” shpjegoi ajo.
Baxter tha se shumë nga nxënësit më të vjetër të kolegjit pritet të marrin intervista telefonike si një shqyrtim paraprak për aplikimet për punë dhe “po binin në atë pengesë”, sepse atyre u mungonte vetëdija dhe besimi për të lundruar në një telefonatë.
“Në një klasë prej 25 deri në 30 studentë, do të imagjinoja se të paktën tre të katërtat e tyre do të përjetojnë dhe do të pranojnë ankthin për mospërdorimin e telefonit,” tha ajo.
Seminari i telefobisë i kolegjit është pjesë e një serie sesionesh të lidhura me karrierën për të ndihmuar në rivendosjen e aftësive telefonike të nxënësve.
Seanca përfshin praktikimin e një sërë skenarësh ku duhet të bëni një telefonatë, për shembull, të telefononi mjekët për të caktuar një takim, të telefononi në punë dhe skenarë të tjerë të përditshëm. Nxënësit pritet të ulen krah për krah për të imituar një telefonatë të rregullt ku nuk mund ta shohin personin në anën tjetër dhe të praktikojnë duke përdorur skenare.
Baxter tha se ndjekja e vetëm një seance rrit besimin e nxënësve sepse çmitizon se si funksionojnë realisht telefonatat. Ajo tha se rritja e telefobisë mund të fajësohet pjesërisht për pandeminë Covid-19, gjatë së cilës të rinjtë u izoluan jashtëzakonisht.
“Nëse ata kanë humbur dy vjet ndërveprim social dhe zbaticë, atëherë kjo padyshim luan në mënyrën se si ata ndihen për të qenë në situata sociale [dhe] në kontekste më të mëdha, veçanërisht kur ndihen të parehatshëm.”
Ankthi i Gjeneral Z rreth përgjigjes ndaj thirrjeve telefonike buron nga frika nga e panjohura, sipas Baxter.
“Ata e lidhin ziljen e telefonit me frikën,” tha ajo. “Unë nuk e di se kush është pas saj. Nuk di si ta trajtoj atë.”
Një sondazh i Uswitch me 2,000 të rritur në Mbretërinë e Bashkuar në vitin 2024 zbuloi se pothuajse një e katërta e 18-34-vjeçarëve nuk marrin kurrë telefonata. Rreth 61% e grupmoshës preferojnë të marrin një mesazh sesa një telefonatë audio.
Më shumë se gjysma e 18-24-vjeçarëve mendojnë se një telefonatë do të thotë lajm i keq, ndërsa 48% preferojnë të komunikojnë duke përdorur mediat sociale dhe mbi një e treta preferojnë mesazhet zanore.
Gjenerali Z është gjithashtu i shqetësuar me mënyrën se si tingëllojnë në telefonata pasi nuk kanë reagime vizuale për të konfirmuar se si po bëjnë.
Seminari i telefobisë inkurajon gjithashtu ushtrimet e frymëmarrjes, nëse një telefonatë e bën dikë të ndihet i shqetësuar ose i dërrmuar.
Të rinjtë janë mësuar t’i lidhin telefonatat me gjëra negative, por Baxter i mëson nxënësit e saj se dikush mund t’i thërrasë për t’i uruar për kalimin në fazën tjetër të intervistës, ose që kanë kaluar provimin.