Autoriteti italian mbikëqyrës i mbrojtjes së të dhënave personale (Garante per la protezione dei dati personali) ka gjobitur Vodafone me një shumë prej rreth 12,250,000 Euro për shkak të përpunimit të paligjshëm të të dhënave personale të miliona përdoruesve për qëllime telemarketingu. Përveçse duhet të paguajë gjobën, kompanisë i kërkohet të zbatojë disa masa të përcaktuara nga legjislacioni për mbrojtjen e të dhënave kombëtare dhe nga ai i BE-së.(LEXO)
Ky vendim shënon hapin e fundit në një procedim që autoriteti kishte filluar pas qindra ankesave dhe sinjalizimeve të paraqitura nga përdoruesit kundër thirrjeve telefonike të pakërkuara të bëra nga Vodafone dhe rrjeti i shitjeve të kompanisë në mënyrë që të promovojë shërbimet telefonike dhe të Internetit.
Hetimet e kryera nxorën në dritë kritika të mëdha të një natyre “strukturore” që kishin të bënin me shkeljen jo vetëm me shkeljen e mësipërme, por edhe të parimeve kryesore siç janë përgjegjësia dhe mbrojtja e të dhënave të përcaktuara nga BE. Më konkretisht, një nga gjetjet më shqetësuese të hetimeve ishte përdorimi i numrave të rremë të telefonit ose numrave që nuk ishin regjistruar në ROC (d.m.th. Regjistri Kombëtar i Konsoliduar i Operatorëve të Komunikimit) për të kryer telefonatat për marketing. Kjo është nën vëmendjen e vetë Vodafone dhe mesa duket ka të bëjë me një grup “të errët” të qendrave të thirrjeve të paautorizuara që kryejnë veprimtari telemarketing në shpërfillje të plotë të legjislacionit për mbrojtjen e të dhënave personale.
Listat ishin marrë nga partnerët e biznesit, pra nga kompani të tjera, dhe ishin transferuar në Vodafone pa pëlqimin e kërkuar të përdoruesve. Disa ankesa të tjera nga klientët lidhen me kontaktimin e tyre nga operatorët të Vodafone të cilët i kërkonin kartën e tyre të identitetit (përmes WhatsApp) – që krijon mundësi të mëdha për veprime që lidhen me dërgimin e postave të pavlera ose veprimtari të tjera mashtruese. Për më tepër, Autoriteti urdhëroi Vodafone të përdorë sisteme për të treguar se përdorimi i të dhënave për qëllime telemarketing përputhet me kërkesat e konsumatorëve.
Pse në Shqipëri heshtet përball Vodafone?
Një veprimtari të tillë Vodafone e ndjek edhe në vendin tonë, gjë të cilën iconstyle.al e ka denoncuar prej muajsh. Para përfundimit të 2020, ju kemi bërë me dije se “Vodafone Albania” po përballet me një lumë largimesh të klientëve, teksa po bën çmos për t’i mbajtur me pahir ata që duan të largohen, ende në kompaninën e tyre. (KLIKO) Madje burime jozyrtare na bënë me dije se të paktë 1,000 klientë kanë bërë kërkesë për tu larguar nga kjo kompani dhe të gjitha këto kërkesa janë lënë pezullur.
Ajo ç’ka po ndodh është se Vodafone vijon me mesazhe “promocionale” ndaj ish-klientëve, duke vijuar të përdorë pa të drejtë të dhënat e tyre. Në celularin e një qytetari që është shkëputur prej saj mbërrijnë ende mesazhe sipas së cilit ai mund të përfitojë ulje në e-Shop apo oferta të tjera të ndryshme duke qenë pjesë e “Vodafone”.
Në mënyrë të qartë dhe në shumicë institucionet rregullatore të tregjeve Autoriteti i Konkurrencës dhe Autoriteti i Komunikimeve Elektronike dhe Postare që lidhet drejtpërdrejtë me çështjen, me veprimet dhe mosveprimet e tyre i shërbejnë interesave të tilla me shenja të qarta subjektivizmi dhe korrupsioni.
Është pikërisht Neni 7 i Ligjit Nr.9918, datë 19.5.2008 (I ndryshuar) “PËR KOMUNIKIMET ELEKTRONIKE” që e detyronAKEP-i që të nxisë konkurrencën efiçente për sigurimin e rrjeteve dhe të shërbimeve të komunikimeve elektronike, facilitetet shoqëruese dhe shërbimet e tjera. Në pikën b. të tij thuhet se AKEP ndërhyn për të mbrojtur interesat e përdoruesve të shërbimeve të komunikimeve elektronike, për të mbrojtur të dhënat personale dhe privatësinë e përdoruesve.
Madje në raste të tilla, si ky për të cilin po flasim, kërkohet ndërhyrja e menjëhershme e AKEP dhe në Nenin 6 të këtij ligji thuhet se:
1.Autoriteti i Komunikimeve Elektronike dhe Postare është organi rregullator në fushën e komunikimeve
elektronike dhe të shërbimit postar, i cili mbikëqyr kuadrin rregullator të përcaktuar nga ky ligj, nga ligji për
shërbimin postar dhe nga politikat e zhvillimit, të përcaktuara nga Këshilli i Ministrave.
2. AKEP-i është një person juridik, publik, jobuxhetor, i pavarur, i cili e zhvillon veprimtarinë në përputhje me
legjislacionin në fuqi. AKEP-i në punën dhe në marrjen e vendimeve brenda kompetencave të tij është i pavarur.
AKEP-i e ka selinë në Tiranë.
Mirëpo, sikundër ka bërë deri tani për çështjen e telekomunikacionit AKEP thjesht ka qëndruar në heshtje.