Në numrin e shtypur të gushtit të revistës Vogue, një reklamë për kompaninë e njohur Guess paraqet një modele bjonde me një fytyrë të përsosur në dy foto: në njërën ajo vesh një fustan të gjatë me vija dhe në tjetrën një kostum njëpjesësh nga koleksioni veror i markës. Përpara se të nxitoheni të kërkoni emrin e bukuroshes në fjalë, duhet të lexoni me kujdes shkrimin me shkronja të vogla në një cep të reklamës. Atje do të zbuloni se reklama është krijuar duke përdorur inteligjencën artificiale. Shkurt, bukuria perfekte që shihni nuk është reale, por një produkt përpunimi.
![]()
Sipas ekspertëve të revistës, është hera e parë që një fytyrë e krijuar me inteligjencë artificiale shfaqet në revistë. Siç pritej, reklama shkaktoi reagime negative, duke ngritur pyetje rreth asaj se çfarë do të thotë kjo për modelet e vërteta që kanë luftuar për përfshirje, si dhe për konsumatorët.
Felicity Hayward, një modele plus-size që ka qenë në industri për më shumë se një dekadë, thotë se përdorimi i modeleve të IA-së në fushatat e modës mund të minojë vite të tëra përpjekjesh për të qenë më gjithëpërfshirës në industri. Ajo paralajmëron se përdorimi i modeleve të IA-së është “një tjetër goditje që do të ndikojë në mënyrë disproporcionale te modelet plus-size”. Ajo gjithashtu shqetësohet se këto imazhe mund të kenë ndikim në shëndetin mendor të njerëzve dhe të ndikojnë negativisht në imazhin e tyre trupor.
Themelueset e kompanisë që krijoi këto imazhe, Valentina Gonzalez dhe Andreea Petrescu, këmbëngulin se ato nuk po përforcojnë standarde të ngushta bukurie. “Ne nuk po krijojmë pamje të paarritshme. Në fakt, modeli i inteligjencës artificiale për Guess duket mjaft realist ”, thotë Petrescu. “Të gjitha reklamat janë krijuar për t’u dukur perfekte dhe zakonisht paraqesin supermodele, kështu që ajo që bëjmë ne nuk është ndryshe.”
Shqetësimet në lidhje me standardet joreale të bukurisë dhe efektet negative që ato mund të kenë nuk janë të reja. Por ndryshe nga photoshopi tradicional, i cili të paktën filloi me një person real, këto modele të inteligjencës artificiale janë krijuar dixhitalisht për t’u dukur perfekte, pa papërsosmëri njerëzore.
Ndërsa inteligjenca artificiale po depërton më thellë në botën e modës, pyetja mbetet: Si do të formësohet e ardhmja e standardeve të bukurisë dhe kush do të ketë kontroll mbi imazhin që projektohet? Ekuilibri midis inovacionit dhe autenticitetit duket më kritik se kurrë.